Wednesday, April 25, 2012

penang tourism 2012



Plenitude Penang World Music Festival 2012 was a Success!
Sepuluh ribu peminat muzik reveled dalam irama eksotik muzik rakyat dari seluruh dunia yang bergema di seluruh Taman Botanic Gardens Kuari selama tiga malam berturut-turut. Kumpulan muzik, setiap unik dengan cara mereka sendiri, merekrut lebih banyak peminat di Pulau Pinang selepas meninggalkan penonton tercungap-cungap dengan prestasi bahan letupan. Peringkat utama hebatnya set-up dan terdiri daripada dua peringkat, sebelah menyebelah, untuk membenarkan kembali ke prestasi belakang. Dua skrin besar LED digunakan sebagai latar belakang pentas untuk sepadan dengan kerja-kerja cahaya yg menawan.

Selepas majlis pembukaan rasmi pada hari Jumaat, Rentak Balai, kumpulan etnik muzik Negeri Sembilan mengambil pentas sebagai pembuka, bermain alat muzik tradisional buatan tangan. Ini diikuti oleh Phong Nguyen Ensemble dari Vietnam mempamerkan muzik tradisional daripada pelbagai bahagian negara mereka, dan Will Crummer dan Rarotongans dari New Zealand persembahan muzik Polynesia yakin. Will Crummer dan anak perempuannya, Annie Crummer terpesona penonton dengan suara merdu mereka manakala selebihnya kumpulan memainkan gitar, gitar, pa'u dan lain-lain muzik perkusi buatan tangan. Perayaan pada hari Jumaat ditutup dengan dua persembahan oleh Australian organik didgeridoo dan drum duo, Wild Marmalade dan perkusi kumpulan popular Malaysia, Aseana Percussion Unit ketika, meletakkan penonton ke dalam mood menari.

Sabtu dibawa di khalayak yang lebih luas seperti malam yang dibuka dengan Dhol Pulau Pinang Blasters sangat kita sendiri kerana mereka telah menghiburkan para hadirin dengan hati yang berdebar-debar irama dhol. Vanuatu Kalja Riddim Klan mengambil peringkat seterusnya, diikuti oleh Ensemble Tori dari Korea Selatan. Kelantan kumpulan muzik, Geng Wak Long kemudiannya mengambil pentas persembahan yang sangat menghiburkan melodi Barat Dikir tradisional dan banyak lagu-lagu rakyat biasa Malaysia manakala penonton menyanyikan bersama. Malam itu berakhir dengan persembahan bertenaga tinggi oleh Altan Urag dari Mongolia dan muzik perkusi Guinée dari Afrika Barat seperti menunjukkan kemahiran mereka dalam menari dan bermain djembe, kenkeni, balafon dan doundoun. Penyanyi Afrika mendapat penonton melambai di udara dan menyanyi bersama untuk lagu Afrika dengan lirik "Oh, Oh, Pulau Pinang Festival".

Ahad membawa awan gelap dan angin, menunjukkan tanda-tanda hujan tetapi yang tidak berhenti penonton dari datang dan menikmati hari terakhir festival muzik. Syukurlah, ia tidak hujan sehingga selepas festival itu. Malam akhir bermula dengan Sarawak kumpulan, Didit Dinai yang membawa gabungan mereka sendiri muzik barat dan tradisional ke Pulau Pinang. Meriah band Ireland, Beoga kemudian datang di atas pentas dengan accordions, biola, keyboard dan dram dan menghiburkan orang ramai dengan nada yang melenting Ireland dengan sedikit jazz blues, dan menggoda.

New Orleans berjambori vibe. Seterusnya ialah Grace Nono-Bob Aves kumpulan dari Filipina, Loyko Dari Rusia yang menyanyikan dan memainkan campuran yang indah Gypsy, Celtic, Hungary, Romania dan jazz dengan biola dan gitar, serta Gus Teja Dunia Muzik dari Indonesia " pulau tuhan-tuhan ", Bali. Akhirnya, Hontele yang Maite Columbia mendapat orang ramai menari dan bergerak dengan irama salsa dan menonjol sangkakala beliau, bersama-sama dengan band beliau. Perayaan yang berakhir dengan kemunculan Plenitude Pulau Pinang World Music Festival 2012 artis di atas pentas manakala Orang ramai bertepuk tangan mereka untuk prestasi yang menakjubkan mereka....

.

Related Post



0 comments:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes